torsdag 11 december 2014

En liten hjärtekatt.

 Förra veckan åkte en vän till Lund med sin dotter. Det var dags för hjärtoperation. Dottern har en fint litet hjärta. Men även fina hjärtan behöver lagas ibland.
När de for började jag att göra en hjärtekatt. Min sjunde.
 Och operationen tog en evighet i en förälders ögon. Och den gick jättebra. Nu har hon ett hjärta som fungerar bättre. Hon håller sig för hjärtat och säger att det känns lugnt nu.
När det efter en vecka äntligen var dags att åka hem, då fick hon en alldeles egen hjärtekatt på avdelningen. Hjärtekatten hon valde heter Björn.

Och nu är alltså min hjärtekatt klar för att skickas iväg. Och jag har döpt henne efter den tappraste tjejen jag vet. En tjej som fick sitt fina hjärta lagat förra veckan. Min hjärtekatt heter fröken Amelia.
Undrar i vilken famn hon kommer hamna?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så fint. Tårar i ögonen.
Kram Agneta

Annulla sa...

Fina du!

Anonym sa...

Så fin!!! hur virkar du på kjolen? Jag gör också hjärtekatt just nu.

kungen o majkis sa...

Anonym: Jag virkar kjolen separat och syr fast den efteråt :-)!

Annika GW sa...

Fint! / Annika

Hedda sa...

Kärlek!

Kram
-Hedvig

Anonym sa...

Riktigt fina katter du gör.. Våran dotter har tappat sin hjärtekatt och jag hittade din sida och såg att du gör hjärtkatter. Vi har gjort en efterlysning om hjärtkatter. men dina var såå fina!! Skulle du vilja ta kontakt med oss?

Anonym sa...

Vilken fin hjärtekatt med kjol & allt! Hjärtekatten är ett så fint projekt tycker jag

Unknown sa...

Hej!
Känner dig inte alls och hittade din blogg av en slump när jag letade virkinspiration. Du skriver så fint om även det svåraste så man blir alldeles varm i hjärtat!
Allt gott till dig och de dina!

/Lena