söndag 7 juli 2013

Nymålat. Och smarrig sommardrink.

 Och så blev ju äntligen köksbordet målat. Jag valde en färg som jag har valt att kalla ljus-smuts-turkos-med-en-aningens-ton-av-ljusblått. Och nu känns det faktiskt som om bordet hör hemma hos oss.
 Igår hade vi goa vänner hemma på lite grillat. Och till fördrink bjöd vi på en läskande och mycket smarrig drinkvariant.
Man tar:

2 dl apelsin och ananas-juicekoncentrat
2,5 dl kokosmjölk
saften av en citron
2 dl vodka

Blanda ihop detta och frys över natten i en plastbytta med lock. Väskan blir inte helt fryst på grund av alkoholen utan lite mer som sorbé. Skopa upp i glas och fyll upp med valfri läsk, rör ihop lite snabbt med en sked. Vi använde Sprite i och det blev väldans gott.

Och jag har faktiskt virkat något. Men jag kan inte visa vad förren jag gett bort den. Men snart så.
Så där ja. En liten cliffhanger så här på söndageftermiddagen har väl aldrig skadat.

9 kommentarer:

MARIA sa...

inte alls avis. inte alls.

får trösta mig med drinkreceptet! ;)

Mamma Mia sa...

Alltid svårt att välja rätt färg (och vara överens), men det ser ut som du har lyckats. :)
Och jag är inte heller avis, inte ett dugg ;)

Lena sa...

Vilken FANTASTISK färg!! Jättekul med sådana där färgklickar. Åh jag tror jag måste göra om hela mitt hem.

Luxxie - kreativt kaos sa...

Men herregud vad fint bordet blev! Jag vill också ha ett turkost bord, ska bara fundera på hur jag ska sälja in det hos Emil som inte gillar turkost...

Emilia sa...

Så fint bordet blev - jag har också målat köksbordet i sommar, fast i rött ;)
Läskande drink!

TIJNA sa...

Angående drinken så blev jag och min sambo bjudna på den av några nya kompisar för någon vecka sedan - och jag blev helt såld, och fick receptet! Lite kul att du la ut precis samma recept nu :)

Och så håller jag med ovanstående kommentarer; jättefina stolar och supersnyggt med den färgen på ett bord!
Har för övrigt lagt till din fina blogg i min "följa-lista" på min (relativt nya) blogg. Ha det bra!

/Tijna på www.virknalenochmajskroken.blogspot.com

Marta sa...

Hi! I just want to let you know that I've finished translating your skull shawl pattern.
There's a Polish translation:
http://nippyandfloyd.blogspot.ie/2013/07/chusta-w-czaszki-tumaczenie.html

And a detailed tutorial:
http://nippyandfloyd.blogspot.ie/2013/07/chusta-w-czaszki-wersja-polska.html

Thanks again, it was fun to do :)

Malin på pastill.nu sa...

Jättejättefint!!

E.Winberg sa...

Vilken vuxensaft, den får jag testa! Förövrigt väldigt snyggt i köket, du skulle säkert gilla dom nya pallarna vi fått på Ikea! Sjukt snygga i metall :)