tisdag 20 november 2012

Virkad drake. Eller dinosarie. Typ.

 Majkis är bjuden på kalas igen. Denna gången ska hon till en kille som heter Albin. Och Albin är inte vem som helst. Majkis ska nämligen gifta sig med honom. Hon målar teckningar med hjärtan på. Allvarligt värre alltså. Klart han måste få något fint i present. Och ett virkat djur kanske även 5-åriga killar gillar.

Mamman: Majkis, vad gillar Albin för djur?
Majkis: Han gillar gamar.
Mamman: Han får en drake.

Den virkade dinosaur-draken är virkad i Tilda-bomullsgarn. Och efter hjärtekattens grundmönster med egna drakliga ändringar. Nos, svans, taggar och sånt. Och förstås en liten halsduk till kyliga vinterdagar framöver.

Hoppas lille svärsonen blir glad. Fast han inte fick en gam.

16 kommentarer:

Mamma Mia sa...

Så fin att den kommer att gå vidare i generationer dvs till barn och barnbarn dvs dina barnbarn och barnbarns barn ;)

Emilia sa...

Vilken söt drake!

mest virkat sa...

MEN så fin!!!

Ida sa...

Ja,jag blir bara glad ja´ Majkis,thejen hela dan de ...

Maria sa...

Oh, vilken fin! Lyckliga grabb som får dig som svärmor. :-)

Joy for Health sa...

Jag har nog sällan sett en så söt drake!

Rumpetuss sa...

Jättesöt!!! Han kommer garanterat gilla den!!!

Madele sa...

Kollade med en annan Albin 5 år här och det var en snygg drake! Jag tror att svärsonen blir riktigt glad! :-)

Petra / Popetotrora sa...

Helt underbar!!

Karin sa...

Hejsan! Jättefin och gulligt med en drake, bra att använda det mönstret till bas, Karin

Helena, Craft and Creativity sa...

Jag förstår att du hellre virkade en drake än en gam... :-) Draken blev dessutom helt galet fin!

Anonym sa...

Hallå, jag bjuder härmed in Majkis och Kungen till nästa barnkalas i vårt hus, med förhoppning om att de har med sig något 'mamma-virkat', i paketet... :-) Finare (och ambiösare) barnkalaspresent får man leta efter!

Keep up the good work!

Kram
-Hedda

MirEll sa...

Så fantastiskt söt. Tror nog att svärsonen blir mer än nöjd med den presenten. =)

Ananas sa...

Åh så söt!

Malin på pastill.nu sa...

helt underbar!!!

Millas blogg sa...

Hej igen!
är så glad jag hittade till din blogg, finns så mycket inspiration. Tack för beskrivningen av mullen på hästen, har lagt upp en bild på min blogg och länkat till dig. (om du vill se det färdiga resultatet). Undrar om du skulle vilja beskriva för mig hur man virkar taggarna samt svansen till denna dinousarie/drake med? MVh Milla