söndag 5 augusti 2012

Vad gör hon nu för tiden? Varför hör hon aldrig av sig?

Ja, nu var det att tag sedan jag bloggade. Pysslar hon inget nu för tiden undrar ni? Jo, det är ju precis det hon gör. Pysslar för fullt. Håller på och virkar ett lite större projekt som jag vill bli klar med så fort som möjligt. Och jag har upptäckt två nackdelar med att virka mycket och samtidigt titta på OS. Ett: Man får fasligt ont i nacken av att sitta i soffan och kolla upp och ner hela tiden. Två: Det är svårt att se maskorna när man gråter vid varje prisutdelning.

Och idag stod Kungen & Majkis högst på prispallen när Greitzan hade dragning i sin utlottning. Inte klokt vad glad jag blev för den supersnygga Greitzan-virkade väskan jag vann! Ljuvlig!

bild:Greitzan
Jag googlade lite på mitt nackonda. Och visst, det fanns ett tillstånd som man kunde få om man satt lite kutigt, lätt framåtlutad med ansiktet framåt med framåtpekande haka. Hej Ericas virk-, OS- och datorställning. Tillståndet kallades visst gam-nacke. Låter ju charmigt värre. Nu vet jag ju inte om det är det jag har fått, men om så är fallet är det ju himla passande att det är fjädrar på min nyvunna väska. Den kommer känna sig som hemma.

15 kommentarer:

sveas punkt. sa...

Grattis till vinsten, hoppas gam-nacken ger med sig och vad spännande med stort projekt!!

Rapport till Vänfors sa...

Men hallå, vilken härlig blogg...den måste jag ha i min samling:)
Kram Annika

Annika GW sa...

Återigen, stort Grattis! Hoppas du kommer att trivas med väskan! / Annika

marremorr sa...

Är såå nyfiken på ditt hemliga projekt! Hoppas det blir färdigt snart!=0)

CreandoPhoto sa...

Grattis till fin-fin vinst!

Gam-nacke??? :) Undrar om man inte kan få ryggskott också? Det har nämligen jag fått....

Kramar

Anonym sa...

Hej och tack för att du och din blogg finns. Jag bara älskar att läsa den. man får många goa skratt , åt det du skriver. Och såklart underbara Majkis kommentarer. jag vill fråga dig om du kommer ihåg hur många nystan ungefär, som gått åt till dina fin fina plädar som du virkat. / Jenny-Ann

kungen o majkis sa...

Hej Jenny-Ann! Till mina granny wheel squareplädar går det åt ungefär ett tilda-nystan till 7 rutor...kanten runt rutan kommer jag inte riktigt ihåg åtgången för ... du får höfta och prova dig fram lite :-)! Tack för fina ord och lycka till med plädvirkeriet :-)!// Erica

kungen o majkis sa...

Hej Jenny-Ann! Till mina granny wheel squareplädar går det åt ungefär ett tilda-nystan till 7 rutor...kanten runt rutan kommer jag inte riktigt ihåg åtgången för ... du får höfta och prova dig fram lite :-)! Tack för fina ord och lycka till med plädvirkeriet :-)!// Erica

Hildas hem - Sofia sa...

Bra sysselsättning, virkning och OS :)

Jag såg att du hade vunnit den fina väskan. Riktigt snygg!

Hoppas att ditt nackonda går över snart.

Jag önskar dig en ljuvlig tisdag!
Kram Sofia

Anonym sa...

Hej igen

Tack för att du svarat så snabbt. har ett virkprojekt som MÅSTE bli klart först. Sedan är det jag som virkar pläd.Harbara så svårt att bestämma färg kombo. Men det kan jag ju fundera på, medan jag virkar klart pläden som jag håller på med.
Kram Jenny-Ann

leaS sa...

Är galet nyfiken på det nya stora projektet, kan vi inte få en ledtråd???

kavallinskan sa...

Grattis till vinsten! Såååå snygg väska!

Fru Olsson sa...

Åh fransar! Jag bara älskar fransar! Grattis till vinsten!

// Karin

Fröken Fräken sa...

Ja, det är ju när man pysslar så mycket som man inte hinner blogga. Eller för att man måste börja jobba igen och tydligen förväntas göra andra saker än att blogga. Eller att virka. Eller att kolla på OS.

Suck.

Malin på pastill.nu sa...

haha, gamnacke, det är nog det jag har också. Åh, vi måste komma på ett finare namn tycker jag! Livet som pysslare och småbarnsmamma är liksom inte så glammigt. Här om dagen satt jag med toadörren öppen och bajsade och så kom grannen in..