onsdag 25 januari 2012

Virkad grytlapp.



Jag snubblade över en sån härlig stor mormorsruta med en stjärna i mitten. Blir en perfekt grytlapp till Majkis lekstuga tänkte jag. Och började virka. Beskrivningen hittade jag här. Virknål nr 3,5 och Tilda bomullsgarn.
Det tog minsann sin lilla tid. Och sedan lade jag den färdiga grytlappen på våra grå fåtöljer i vardagsrummet. Skulle ta kort på den. Skulle jag ju aldrig ha gjort. Nu måste jag ju för bövelen göra en sån här pläd till vardagsrummet!



Ja, ni ser ju, jag är ju tvungen. Kommer ta eeeevigheter innan den blir klar. Men något säger mig att det kommer vara värt det.

10 kommentarer:

MinaStickor sa...

Haha farligt att få inspiration till stora projekt, men tjusig blev den :)

Emilia sa...

Klart det kommer att vara värt det - undertiden får du njuta av den fina grytlappen ;)

Petra / Popetotrora sa...

Ja, det var första jag tänkte när jag såg bilden, inann jag hann läsa din text, att jösses vad fint det skulle bli med en hel filt av såna rutor! :-)

Helena, Craft and Creativitya sa...

Det är något alldeles särskilt med mormorsrutor. Helt oemotståndliga.
Grytlappen blev superfin!

Malin på pastill.nu sa...

Så fin! Och som pläd *dregglar lite* :-D

Annika GW sa...

Kommer att bli jättesnyggt! / Annika

Photo by Maria sa...

Ja det kommer helt klart vara värt det.. Ser fram emot att få se resultatet om ett tag =)

Kram Mia

Cias Små Ting sa...

Riktigt fin=)

Den turkosa färgen är underbar, jag har 2 nystan ligger men vet inte vad jag ska göra av dem...

Filtar tar tid men det är de värda. Gört!!!

Trådanten sa...

Då vet ju du vad du ska göra i vår!! Jättefin kommer den i vaje fall bli som filt.

Borgmästaren sa...

Fin grytis! Jag har också kört samma föräldrakamouflage som du. Funkar bra. Ett tag. En dag får man igen med eget medel, misstänker jag.