söndag 11 december 2011

Klart man vill att det ska bli rätt.

Igår var sambon och Majkis iväg på 60-årskalas hos sambons moster. Kungen är inte så förtjust i kalas och blir lite stressad, så han och jag stannade hemma och myste istället.
Innan kalaset satt Majkis och målade en teckning till gammelmoster A. Hon målade röda ballonger och tårta med ljus och gröna godisar. Och förstås själva födelsedagsmostern. När hon var klar tittade hon på teckningen och såg lite fundersam ut. Och sa:

-Jag målade hår. Har moster A hår? Är hon skallig så har jag målat fel.



Det är lugnt Majkis. Hon har hår.


Och Kungen har ju ett bra tag kunnat säga ordet igen om det är något han tycker är roligt. Så får man sitta och göra samma sak om och om igen i en kvart.
Igår kittlade jag Kungen och sa killekill. Och han sa igen. Och jag kittlade honom igen. Sedan lät jag som en gammal telefon: Brrrrr. Och Kungen sa igen. Då frågade jag: Killekill eller brrrrr? Vilken igen? Då svarade Kungen: Brrrrr.
Han kan välja mellan två aktiviteter. Stort. Mycket stort.


Ha en glad tredje advent.

10 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Och tänk att jag som utomstående blev alldeles glad och alldeles varm inombords. Över "brrr" och "killekill", det trodde man inte för en stund sedan. Härligt.
Fortsatt trevlig advent till er fyra också.
Sarah

Johanna sa...

Åh! Heja Kungen! En tredje adventspresent liksom =)

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Älskar verkligen Majkis alla kommentarer, hon kan förgylla den mest tråkiga dag, jag behöver bara in här och läsa =)
Och likaså Kungen.. Häftigt och stort att han nu kan välja =) Och Brrrr låter roligare än killekill ;)

Kram Mia

Anonym sa...

Älskar din blogg som jag blir så GLAD av att läsa :)Du är så rolig!!! Och duktiga duktiga Kungen!!
Kram Anette

Fru B sa...

Jag älskar din blogg och dina inlägg! Dom får mig att må bra : ) KRAM

Therese sa...

Gillar er!! Kramis

bom sicka bom sa...

Tokroliga Majkis! Härligt att läsa om kungen!
Brrr!

Anonym sa...

love,love,love,så bra ,tänkvärt och varmt!!!
tack för att ni förgyller min dag!!mvh Carina

Jessica i Nyköping sa...

High five till Kungen :-)

KarinS sa...

Tipsade just en vän om din blogg:

"Förutom massa fina virkade grejer (med instruktioner) är det även superfina foton, många klokheter och underbara citat och tankar från en liten 4-åring."

Tack för att vi får kika in hos er!