söndag 6 november 2011

Allra första discot.

Igår var Majkis bjuden till sitt allra första disco. Halloween-disco minsann. Stort. Mycket stort. Och så skulle man ju vara utklädd. Majkis hade tidigt bestämt att hon skulle vara sjörövare. Tills bara ett par dagar innan. Nu ville hon vara prinsessa.



Och det kunde hon ju få vara. Med lite svampbobfyrkant på tvn så hann man få till en skaplig prinsessfrisyr med mammans pärlhalsband innan discot också.



Det svåra, när svampbobfyrkant är slut, är att få till en osuddig bild.

Och Majkis stortrivdes på discot. Hon dansade och dansade och sprang och sprang. Och så dansade hon lite till.

Min kamera bestämde sig under discot för att vara lite wild and crazy och bli så där extraordinärt konstnärlig. Bilden under tog jag på prinsess-Majkis på dansgolvet. Vacker och lite läskig på samma gång.



Jag har valt att kalla bilden:

"Prinsessan och liemannen. Och den megasnabba förbiswischande orchen."

Det var ju riktigt trevligt att gå på disco med Majkis. Det fanns ju ostbågar där. Jag tror jag tänker följa med Majkis på hennes discon ett tag till. Iallafall tills hon blir runt 16-17 år så där. Kanske att jag kommer klä ut mig också. Det tror jag att hon kommer uppskatta.

4 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Jag är helt övertygad om att hon kommer att gilla att du är med. En toppenidé helt enkelt!
Om jag nu ska vara ngt mer seriös så var det en fantastisk hårkreation du hade gjort. Jättefint hår på jättefin flicka.

Photo by Maria sa...

Ja det tror jag med hon kommer att uppskatta för vilken dotter vill inte ha smakråd vad det gäller killar när de är typ 16 år ;)

Så fin hon var som prinsessa..

Kram Mia

alarnophotography sa...

Men hon är ju bara så sockersöt! Gillade verkligen namnet på bilden ;) En spännande action helt enkelt.
Är säker på att Majkis kommer jubla av glädje om mamma utklädd till t.ex orch hänger på om en sisådär 12 år, verkligen ;)

Johanna sa...

Shit vad skoj med disco! Det gillade jag starkt när jag var liten. Speciellt att hänga i klädhängarna i matsalen, för det fick man inte göra när det var skoltid. Those memories. Klart du ska fortsätta följa Majkis. Underbar idé!