måndag 29 november 2010

Advent är mörker och kyla.



Burr burr. Kallt kallt.

Vi hade en väldans mysig födelsedag. Och Majkis tackar så mycket för alla fina hälsningar.
Vi hade ett riktigt snöyrväder i helgen så hälften av gästerna kunde tyvärr inte komma.

Nu ska jag visa två bilder från vår altan. Och sen kommer en fråga.

Altanen idag:


På altanen, en ljummen sommarkväll i juli, i glada vänners lag:



Och nu till frågan:

När det är sommar, njuter man verkligen som man borde? Jag menar så där riktigt _ordentligt_ njuter av värmen och solen? Gör man verkligen det?

Nästa år ska jag påminna själv. Att verkligen, verkligen njuta.

Men först ska jag verkligen njuta av advent.
Trots mörkret och kylan.

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ja det kan man fråga sig.. I somras tror jag vi njöt så mycket vi kunde på vår altan..

Kram Mia

Johanna sa...

Jag vet faktiskt inte. Kanske mest för att jag inte har någon altan... men kanske också för att jag är en utav knäppskallarna som avgudar snön... så jag är nog inte rätt person att fråga i det här fallet.

Jag försöker att njuta av båda, sen finns det väl alltid dagar då jag föraktar både snö och värme... människa i ett i-land som jag är.

kvinnan med koftan sa...

att njuta av nuet ät man nog dålig på.
Men en kväll i somras var jag sådär totalt lycklig.
det var inget speciellt , bara kändes så där perfekt.
har tänkt ibland på den kvällen, att frågan är om man får uppleva den känslan igen, för den var så stark.
nu ska jag träna på att njuta av advent : )