onsdag 29 september 2010

Snyggast i stan.

När Kungen börjar se ut som ett virvelmarsvin i håret, ja, då är det dags för mamman att ta fram klippesaxen. Att klippa Kungen är lite av ett äventyr. Eftersom han inte tycker att det är särskilt roligt. Och då skakar på huvudet.
Mamman brukar få minst ett felklipp i vänster knoge.
Men Kungen brukar dock bli snygg.



Denna gången fick Kungen en mohawk-frisyr. Tuff. Och så ser han ju faktiskt något längre ut.



Ja, Kungen, du blev väldans snygg. Och jag fick också en fin komplimang igår.
Majkis hoppade förbi mig med sin rosa handväska på axeln och sa:

-Majkis är en stor tjej.
-Ja, du är en stor tjej, sa jag och log.
Majkis log tillbaka, lade huvudet på sned och sa:
-Och du är en stoooor mamma.

Åh. Tack.

8 kommentarer:

Skalmans mamma sa...

Wow vilken snygging! Och vilken duktig mamma som kan klippa så fint. Du får nog komma hit med klippesaxen för Skalis är extremt långhårig och han ser ut som ett Svinto när det blir för långt.
KRAM

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

urtjusigt:D

Millas hem sa...

Hehe!

Snyggingen!

Kram från en annan mamma! Förmodligen också stor!=)))

miOmolly sa...

Absolut snyggaste killen i stan!!=) Gillar sån frisyr, om jag skulle klippa kort så är det så jag vill ha det!
Mio skrek hela tiden senast jag klippte honom, men det är ganska lätt att klippa våra barns hår eftersom det bara är att ta en lock och klippa...syns inte bland alla andra lockar om det skulle råka bli lite ojämnt=) Kram

kvinnan med koftan sa...

Hahahaaa det tycks vara svårt överlag att få "Kungarna" klippta : ) Har sett både den ena och den andre frisyren.
Men Denne kung var riktigt stilig...

Fröken Fräken sa...

Näe inte är det alltid lätt med klippning. Jag brukar inte heller komma överens med min frisör, som tydligen inte förstår hur man för evigt ska trolla bort mina grå hårstrån. Hm. Märkligt.

Johanna sa...

Heja! Görsnyggt ju :) Du har minsann inga problem med att komma överrens med saxen du! Ser ut som att Kungen är rätt nöjd med :)

Kram!

Marie sa...

Vad fin han blev eran lille kung :)
Majkis är ju som alltid rolig med sina kommentarer :)
....och du skriver alltid så fint och bra med värme och humor. Jag ler alltid när jag läser din blogg :)

Kram till er alla!