söndag 5 september 2010

Bakelser.



Har virkelivirkat ett gäng bakelser. Tänkte att Majkis skulle få ta med sig dem till förskolan.



Så barnen kan leka med dem när de leker fika i dockavdelningen. Klart de måste ha lite virkade bakverk liksom.



Citrusbakelsen är sprillans ny i mina varianter av bakelser. Kom på att jag aldrig hade gjort en gul bakelse och tyckte det var på tiden. Eller var på tiden och var på tiden.... mest berodde det på att jag hade en massa gult garn över.

Ha nu en riktigt go söndag.

16 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Nämen åååå vilka söta!! Måste jag också göra till dagis :)
Har du kollat in en sajt som heter Norma Lynn, jag har länken på min blogg. Där kan man ju kolla huuuuuur länge som helst! Massvis med virkade bakelser. Jag gissar att du kollat där redan.
Kram Anna

Nanna sa...

åh vilka underbara bakelser! Blir sugen på att lära mig virka! Och sugen på att fika bakelser på konditori. din blogg är väldigt inspirerande för mig - tack!

Helena sa...

Men gud så söta!!!!! De ser ju onekligen supersmaskiga ut...å så fint packeterade!!! Barnen kommer att bli stormförtjusta:)

Fröken Fräken sa...

Det är ju sådana här bakelser som jag måste ta och satsa på - helt kalorifria! Jag har ingen virkning på gång nu så jag känner mig helt virrig i tv-soffan om kvällarna.. ;-D

Li.W sa...

Så söta! Barnen kommer att bli så glada!!!

Monkan sa...

Ja klart de måste ha lite virkat fikabröd :-) Ser väldigt äkta ut nerstoppade i en kartong och allt.

skapa och inreda sa...

Så fina dina bakelser är! Snällt av dig att ge dom till barnen på förskolan, de kommer säkert att bli uppskattade.
Kram Annika

sandra sa...

Åh vilka sötelisötisar =) Blir säkert uppskattat=) Tack för senast förresten, hade ont i benen i flera dagar efter allt dansande....men kul hade vi ;P

Kram kram från Sandra

sandra sa...

SÅ HIMLA FINA! jag vill äga dem, men jag har förstått det som att du inte säljer grejer? men man kanske kan svänga ihop dem själv? är det du som har konstruerat mönstrena?

Nilla Q sa...

Så otroligt fina! Man blir riktigt sugen:)

Kram Pernilla

kvinnan med koftan sa...

MUMS!

Johanna sa...

Mums filibabba! Återigen förundras jag över din enorma kreativitet och förmåga att skapa de mest fantastiska virk-verk... alltid lika snyggt och inspirerande!

saravillfara sa...

Åhej bara, vilka godsaker!!
Jag fattar inte hur du gör, för mig är det där helt omöjligt! Imponerad (och sötsugen)!

kungen o majkis sa...

Tack snälla ni för era goa kommentarer :-)!

E.Winberg sa...

Helt fantastiska!!

E.Winberg sa...

Hur får du till den där rinnande glasyren? Blir inte klok på hur man gör, haha!