lördag 8 maj 2010

Feber. Inte feber. Feber. Inte feber.

Kungen har hoppat av och på febertåget de senaste dagarna. Inte feber på dagarna. Feber på nätterna. Konstigt. Vi hoppas nu att han låter bli att få feber i natt, annars blir det till att söka för det. Sjukhus och grejor.
Inte skoj.

Och när Kungar har feber och är rossliga på nätterna, sover de inte särskilt bra och blir trötta och gnälliga på dagarna. Och när föräldrarna måste ge inhalationer och utföra andningsgymnastik kl 03 på nätterna blir de också trötta och gnälliga. Och då hinns det inte med så mycket här hemma....men lite pyssel har jag allt kunna klämma in.



Ville liva upp lite i lilla hallen och klippte ut en toalettskylt i dekorplast.



Tja, något kantiga huvuden kanske det blev...men det ska väl synas att det är hemmagjort.

Och så har Majkis fått en ny slow-virkad mössa med en tokig döskalle på.



Hoppas verkligen att Kungen blir frisk fort nu, det ska ju komma en cirkustrupp till Kungens skola i veckan och öva med barnen i tre dagar för att sedan sätta upp en cirkusföreställning för oss föräldrar på onsdag.
Kungliga cirkuskonster, mina vänner, vill jag icke missa.

4 kommentarer:

Li.W sa...

Stackars Kungen :(
Vilken rolig idé med toalettdörren! Den ska jag nog härma till våran toalett på övervåningen :)
Och vad säger man om mössan.... SÅÅÅ FIN!!!!!
Ha en bra söndag!

Skalmans mamma sa...

Hoppas Kungen mår bättre idag! Kungliga cirkuskonster måste det bli på onsdag, låter ju hur trevligt som helst!
Kram

MiA sa...

Vilken UNDERBAR mössa! Jag älskar den!!
Har puttat in den på Yarny så jag inte tappar bort den ;)

Ha det gott!
MiA

http://yarnyinspiration.blogspot.com

Malin (devil_maliin@hotmail.com) sa...

jag vill börja med att säga att jag älskar din blogg! den är fantastisk!
Sedan undrar jag om du vill dela med dig av mönstret på denna mössa? Skulle vilja testa att göra en sådan till lillflickan hemma.
Ha det bäst!!
kram