onsdag 27 januari 2010

Vilket byte!

Som vuxen är det sällan man blir så där sockerdrickig i magen av gladhet, men det blev jag idag! Jag fick ett paket på posten.
I slutet på förra året skickade jag ett mail till Bettina och frågade om hon ville byta lite virkade bakelser mot något som hon har gjort. Det ville hon gärna och jag skickade fem virkade bakelser och tre virkade dammsugare till henne.




Och idag fick jag alltså ett paket från henne som gjorde min dag! Såååå mycket fina original-målningar och tryck, jag blev alldeles varm i snöyran! Idag har det inte varit något bra ljus att ta kort i så målningarna gör sig inte riktigt rättvisa... bara så ni vet att målningarna är ännu finare i verkligheten!

Det första jag fick upp var en härlig bok som hon har illustrerat.

Den får absolut bli kvällens godnattsaga till febriga Majkis! Mamman börjar bli lite trött på "Emma-doktorn-Totte-bygger" som ska läsas varje kväll, förhoppningsvis tycker även Majkis att det är dags för ett byte när hon får se den fina boken.

Ett helt gäng kanonfina tryck hade hon skickat med.


Och de här två godingarna ska få sitta i Kungens rum när vi har köpt ramar.


De här två kanonfina får sitta i Majkis rum:





Och nu till min absoluta favorit:



Jag fullkomligt älskar! Så mittiprick som det kan bli!

Tack så hjärtligt Bettina! Du är en begåvning utöver det vanliga och jag är så väldans glad över allt du skickade!


Annars så har vi snöyra ute och här inne har vårt eget yrväder Majkis feber.
Sjukstugan fortsätter. Nu, tack vare Bettina, en lite finare sjukstuga.

7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilket fint byte.. Bettina fick ursöta bakelser och du urfina målningar..
Det kommer att bli jättesnyggt på väggarna hos Kungen och Majkis :-)
Ha nu en bra dag och KryaPåSigKram till Majkis..
Mia

Bettina sa...

OJJJJ, vilken reklam! Man får tacka! Roligt att du blev så nöjd och glad - fin blogg, nu ska jag kika runt lite! KRAM på er!

kungen o majkis sa...

Nattmia: Ja, här kommer det bli superfint, bara vi kan skotta en väg till IKEA så vi kan köpa fina ramar ;-)! *skickar vidare kryapåsig kramen till Majkis* Kram!

Bettina: Klart det ska reklamas :-D! Mer än nöjd och väldigt glad blev jag :-)! Och ja, en barnbok det vore nått att bita i det ;-D!
Kram!

Molle81 sa...

Vilka underbara målningar och en superhärlig blogg som värmer i vinterkylan :)

sandra sa...

Hejsan!

Som tack för att jag får kika in här ibland till din härliga blogg har du en liten blogg award att hämta inne hos mig=)

Kramelikram Sandra

Karin sa...

du gör underbara saker med din virknål...här har du en nöjd kund med.
http://botchows.blogspot.com/

Ilkka sa...

Ett sånt byte måste man ju bara bli glad för! Vilka härliga bilder hon gör. Men dina grejer är ju minst lika fina!